Specyfika wielu współczesnych zawodów umożliwia pracę z niemal każdego zakątka świata – wystarczy komputer i dostęp do Internetu. Najbezpieczniej i najbardziej komfortowo czujemy się jednak we własnych czterech kątach i to tutaj najczęściej tworzymy swoje prywatne biuro. Jak je urządzić, by praca zdalna była możliwie przyjemna i efektywna? Sprawdź nasze propozycje.
Swoboda i oszczędność czasu to jedne z największych zalet pracy zdalnej. Nie musisz przestrzegać firmowego dress codu i marnować czasu na uciążliwe dojazdy, a przestrzeń, w której pracujesz, urządzasz według własnej wizji. W przypadku aranżacji gabinetu są jednak pewne elementy, które nie zależą od upodobań i powinny wyróżniać każde miejsce pracy. Jakie?
Gdzie urządzić domowe centrum dowodzenia?
Na domowe biuro najlepiej sprawdzi się wnętrze przestronne i dobrze nasłonecznione. Jeśli podczas Twojej pracy w domu znajdują się inni domownicy, najlepiej, by gabinet znajdował się na uboczu – z dala od kuchni i pokoju dziecka, skąd może dobiegać rozpraszający hałas.
Metraż Twojego mieszkania jest niewielki i nie możesz pozwolić sobie na wygospodarowanie dodatkowego pomieszczenia? Nie martw się, kącik do pracy możesz z powodzeniem urządzić w salonie lub sypialni. Pamiętaj tylko, by biurko ustawić przy oknie – dopływ naturalnego światła to podstawa. Jeśli potrzebujesz oddzielenia przestrzeni, zastosuj specjalny parawan lub wysoki regał.
Kolory, które pobudzą do działania
Domowe biuro musi uwzględniać charakter osobowości i wpisywać się w koncepcję wystroju całego mieszkania. Kluczową rolę pełni dobór kolorystyki. Stonowane barwy nie zakłócą myśli, a dodatki w nasyconych odcieniach dodadzą przestrzeni wyrazistości. Według praktyki feng shui kolory mające podstawy czerwieni i ognia wspierają dążenie do osiągniecia sukcesu zawodowego. W myśl tej zasady polecamy wykorzystać np. czerwień, purpurę, pomarańcz czy żółć – koniecznie w detalach, ponieważ na dużych płaszczyznach mogą stać się przytłaczające.
Solidne wyposażenie połową sukcesu
Zainwestuj w funkcjonalne biurko i krzesło – w końcu to te dwa elementy mają największy wpływ na ergonomię pracy. Biurko powinno mieć szeroki blat i stabilną podstawę, a krzesło – obrotową konstrukcję oraz wygodne podłokietniki i ruchomy zagłówek. Na biurku ustaw lampkę z żarówką o białej barwie, która nie spowoduje szybkiego zmęczenia oczu podczas pracy.
Zwróć też szczególną uwagę na wykończenie posadzki – jeśli wybierzesz niskojakościowe panele, łatwo ulegną uszkodzeniu, a Ciebie będzie czekał szybki remont. Postaw zatem na podłogę o wysokiej klasie ścieralności AC5, której nie zarysujesz podczas przesuwania mebli czy szurania krzesłem.
A na jakie drzwi powinieneś się zdecydować? Polecamy skrzydło bez przeszkleń, które maksymalnie wyeliminuje odgłosy dobiegające z pozostałej części domu, oddzielając przestrzeń zawodową od prywatnej (np. z kolekcji Larix).
Dobra organizacja i komfortowe warunki pracy
W swoim biurowym królestwie musisz być zorganizowany – korzystaj z rozmaitych pudeł, zakładek do dokumentów, organizerów, segregatorów i teczek, które pomogą Ci zadbać o porządek. Miej zawsze pod ręką długopis i notatnik, by w razie potrzeby szybko zapisać ważne informacje.
Zadbaj również o wyjątkową aurę wnętrza. W tym zadaniu świetnie sprawdzą się… koty. Wiedziałeś, że są one naturalnymi jonizatorami powietrza? Jeśli zatem jesteś właścicielem kota, przerwę w pracy wykorzystaj na zabawę z nim, a polepszysz swoje samopoczucie. Nie posiadasz futrzanego pupila? Sięgnij po rośliny, które nie tylko udekorują pokój, ale dzięki swoim właściwościom pozytywnie wpłyną na jakość powietrza. Świetnie sprawdzą się paprocie, bluszcze, figowce i skrzydłokwiaty.